Η άποψη του γυναικείου περιοδικού burda για το design στα μέσα της δεκαετίας του '80
συνοδεύεται από το παρακάτω άρθρο:
'Συνήθως άρθρα σαν και αυτό, πρέπει κανείς να τα παρουσιάζει με τη μεγαλύτερη αντικειμενικότητα, παραμένοντας ουδέτερος ώστε να καλύπτει-εκ του ασφαλούς- τα γούστα ολόκληρου του αναγνωστικού κοινού. Εγώ, όμως, θα σας εξομολογηθώ την αμαρτία μου: Όταν πήρα τις διαφάνειες στα χέρια μου εκάγχασα και τώρα, μετά από μερικές ώρες τριβής, είμαι καταμπερδεμένη. Όμως το πνεύμα των σχεδιαστών δεν είναι ακριβώς αυτό. Αν, βλέποντας τη λάμπα χαιρετισμό στο νεφρό είπατε: <Ήμαρτον θεέ μου>, τότε ο σκοπός τους πέτυχε. Γιατί αυτά τα αντιέπιπλα με τα καινούργια υλικά, τα φανταχτερά χρώματα, τα ασυνήθιστα, 'αντικομφορμιστικά' σχέδια έγιναν για να σοκάρουν, για να προκαλέσουν (θυμό, ύβρεις, γέλια, αντιρρήσεις, θαυμασμό).
Γιατί πρέπει το έπιπλο να είναι πάντα χρήσιμο; Γιατί οι εταζέρες να είναι ορθογώνιες? Ένα τραπέζι είναι τραπέζι, μόνο όταν έχει τέσσερα πόδια και μια τετράγωνη, οβάλ ή στρογγυλή επιφάνεια; Γιατί υλικά όπως οι νέες τεχνητές ύλες και το νέον, να χρησιμοποιούνται μόνο βάση του καθιερωμένου κώδικα και να μην πλουτίζουν τον καθημερινό μας χώρο; Όλες αυτές οι αιρετικές σκέψεις δεν είναι σημερινές.[...] οι σχεδιαστές δέχονται ότι αυτά τα έπιπλα δεν είναι για όλους. Δεν απαιτούν και δεν περιμένουν να τα βρουν σε κάθε σπίτι. Για πολλούς θεωρούνται απαράδεκτα, αλλά η αντίδραση του κόσμου είναι θετική: συγκατάβαση, περιέργεια, επιφύλαξη, φόβος μιας μόδας περαστικής, άρνηση. Η πρόκληση έγινε και έπιασε. Οι πρωτοποριακές γραμμές, τα χρώματα, τα υλικά έδωσαν μια ώθηση για προβληματισμό και το γεγονός αυτό μετράει και δεν παραβλέπεται. Αυτός ανέκαθεν ήταν ο σκοπός της avant-garde. Σήμερα πολλές επιλογές επίπλως φανερώνουν ήδη θάρρος για κάτι καινούργιο και ακόμα και οι σοβαρότερες δίνουν θέση στο χρώμα. Και σεις αγαπητοί αναγνώστες; Αισθάνεστε την πρόκληση; Ποια είναι η γνώμη σας;'
[burda moden, τεύχος 33, μάης 1986]
τα έδωσε όλα
άγιον πάσχα
βόλος
δουλεία
ελεκτρίσιτι
θήβαι
κατοχή
λόνδον
aegina
agapi
alldayandallofthenight
architektonila
athina
by_day
by_nait
casino
datsun
digital
double exposure
drapetsona
exhibition
eyaero_eyilio
faliron
film
film. tekni
galatsarare
hydra
ilioupolis
industrial
istoria_tria
ivarkamasikourelou
kai alonia kai salonia
kako
kalokairake
kirialia'pi
klanki
koroni
leykaditsa
lubitel. lomo
mellision
monodrome
montparnes
mouseiakoi tipoi
navajo
NY
osapairneioanemos
patra
peiraias
pereamoupereamou
pleilist
porto rafti
print
proastia
proussos
revolution
sapila
scraps
seksines my god
slides
spitisio
sxoli
T
verolino
I LIKE THIS POST!GOOD WORK GIRLS!
ΑπάντησηΔιαγραφήhelloo! it's been a long time!
ΑπάντησηΔιαγραφήthank you very much xD